استاندار یزد تاکید کرد: فرزندان ما، در ارتباط با آداب معاشرت، احترام به پدر و مادر، صداقت و درستکاری، امانتداری و همه آنچه در تکلیف دینی آمده، در سن تکلیف مکلف می شوند، بنابراین سن تکلیف را نباید ساده انگاشت و موضوعی معمولی فرض کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، " سید محمد میرمحمدی" چهارشنبه شب 18 تیرماه در جشن ضیافت الهی ویژه جشن تکلیف فرزندان تحت پوشش بهزیستی استان شرکت نمود و ضمن ابراز خوشحالی از حضور در جمع این عزیزان، به تکلیف رسیدن آنها را تبریک گفت و برای همه کسانی که سرپرستی این عزیزان را به عهده گرفته اند، آرزوی توفیق نمود.
استاندار یزد با اشاره به جایگاه حساس و ظریف فرایند پرورش کودکان به نقش بی بدیل مادر در این فرایند اشاره نمود و خاطر نشان ساخت: مادر جایگاه رفیعی در پرورش کودکان به عهده دارد و مسئولیت سنگینی را در این زمینه داراست و می بینیم که چگونه در هر سن و سالی که باشد قلبش برای فرزندان می تپد و این مهم رسالت مادرانی که امروز سرپرستی این کودکان عزیز را به عهده دارند را بیشتر بازگو می کند.
وی با بیان این موضوع که کودکان نیاز به محبت پدر و مادر دارند، به مسئولیت خطیر افرادی اشاره کرد که فرزند خوانده دارند و باید بتوانند نقش پدر و مادر را به درستی در حق این فرزندان ایفاء کنند و ابراز امیدواری نمود که این آمادگی در وجود همه این افراد از سوی خداوند متعال قرار داده شود که بتوانند برای این فرزندان محبت و مهربانی پدر و مادر را داشته باشند.
میرمحمدی در ادامه این مراسم با اشاره به جشن تکلیف فرزندان حاضر در مراسم، تکلیف را واژه بسیار مهمی دانست و افزود:به طور معمول، در سن تکلیف برای اینکه نماز بخوانیم ، روزه شویم و به تکالیف دینی عمل کنیم، جشن میگیریم اما نکته مهم اینجاست که تکالیف دینی را نباید به نماز و روزه محدود کرد بلکه به این امر باید واقف بود که تکالیف دینی در همه زمینه ها و شئون زندگی جاریست. عالی ترین مقام اجرایی استان ادامه داد: انسان هرگاه به سن تکلیف می رسد ، مسائل را درک میکند و میفهمد ، خوب و بد را می شناسد و احساس مسئولیت را تشخیص می دهد، بنابراین در همه زمینه ها به تکلیف رسیده است.
وی خاطر نشان کرد: فرزندان ما، در ارتباط با آداب معاشرت ،احترام به پدر و مادر، صداقت و درستکاری، امانتداری و همه آنچه در تکلیف دینی آمده، در سن تکلیف مکلف می شوند، بنابراین سن تکلیف را نباید ساده انگاشت و موضوعی معمولی فرض کرد.
میرمحمدی با بیان این نکته که در اینگونه جشن هاست که باید ابعاد تکلیف روشن شود و برای کودکان جا بیفتد که چه تکالیفی به آنها در این سن و سال محول خواهد شد، افزود: فرزندان ما باید بدانند که پس از رسیدن به سن تکلیف چه مسائلی را باید رعایت کنند ، چه اقداماتی را باید انجام دهند ، از چه کارهایی باید دوری کنند و چه نقشی را در جامعه باید ایفاء کنند و امیدوارم به یاری خداوند متعال در برگزاری این مراسم بتوانیم به تکالیف خود عمل کنیم و این مراسم را توسعه داده و در نقاط مختلف استان، این مراسم را با حضور والدین فرزندان برگزار نماییم چرا که بسیاری از مشکلات در همین جمع ها حل و فصل می شود و بسیاری از درس ها در همین اجتماعات آموخته شده و بسیاری اختلافها در همین جمع ها برطرف و بذر نهال های عشق و محبت در چنین مراسمی کاشته و شکوفا می شود.
استاندار یزد در ادامه ابراز امیدواری نمود که این مراسم بتواند نقش سازنده خود را در وجود افراد بگذارد و همه از برکات این مراسم بهره مند شوند.
وی کار در بهزیستی را دشوار دانست و همه کسانیکه در بهزیستی کار می کنند را دارای ویژگیهای ارزنده توصیف نمود و خاطر نشان ساخت: پرسنل بهزیستی با عده ای از عزیزان معلولی که ناتوانی فکری و جسمی دارند مواجهند و باید برخورد شایسته با آنها داشته و رفتارهای سنجیده در مواجهه با ایشان به عمل آورند و این کار نیازمند ظرفیت ، حوصله ، پختگی ، مهربانی و صبوری لازم و محبت به هم نوعی است که در خلقت خود به این شکل تقصیری ندارد و بر اثر مسائل ژنتیکی یا حوادث روزگار دچار این نواقص شده اما هم نوع ماست و حق حیات دارد .
میرمحمدی خدمت به این افراد را لازمه داشتن سعه صدر بالا، شایستگی، ایثارگری، عشق خدایی و قلب تپنده برای خدا دانست و از درگاه خداوند متعال برای همه کسانیکه نقش پدر و مادر را برای این کودکان ایفاء میکنند و سرپرستی ایشان را بر عهده دارند اجر و توفیق مسئلت نمود.
استاندار یزد، کار در بهزیستی را گسترده و در عین حال برخوردار از امکانات محدود ذکر کرد و تصریح نمود: پرسنل بهزیستی با همین امکانات، خدمات گسترده ای را به افراد تحت پوشش می دهند و اختلافات را حل و زمینه را برای کارگشایی دیگران فراهم می آوردند.
وی خاطر نشان کرد: دست کودکان تحت پوشش سازمان بهزیستی را می بوسم و امیدارم این کودکان آینده ارزشمندی داشته و برای پدران و مادرانی که سرپرستی این عزیزان را به عهده گرفته اند، افتخار آفرین باشند.
استاندار یزد در پایان این مراسم، از زحمات و خدمات رحیمی نسب مدیر کل سابق بهزیستی استان تقدیر کرد و برای عفتی مدیر کل جدید این سازمان آرزوی توفیق در راستای ایفاء این مسئولیت خطیر نمود.

 



 

 

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا